14 juni 2012

En liten stund för mig själv

Nu passar jag på att få till ett inlägg, Casper är på förskolan och lilla Cleo sover gott i vagnen och jag får en liten stund för mig själv. Detta innebar att äta lunch i lugn och ro samtidigt som jag läste ett kapitel i min bok (som jag för övrigt påbörjade tidigt i höstas och åter fann nu när vi flytta, hade glömt att jag börja läsa den). Sen kom jag på att jag också kan sätta mig vi  datorn en liten stund utan att känna mig enormt stressad och med ett barn i knät.


Jag tycker dock att vardagen börjar bli så mycket enklare nu än vad det var för 2 veckor sen. Cleo har börjat komma in i lite rutiner och jag själv har fått kläm på hur jag ska lägga upp dagen för att få allt att flyta på så att jag känner att vi kan njuta av dagarna.


Har även denna vecka kommit igång med lite träning (promenader) vilket känns så underbart att bara kunna röra på sig. Det gör också mindre ont i rygg och höfter vart efter tiden går vilket känns så underbart. Ladda ner en app till mobilen som jag använder mig av vid träningen som jag bara älskar http://www.endomondo.com här kan jag få koll på min träning och se statistik, utmana vänner (mannen och även mig själv) mm. Kan verkligen rekommendera den.


Dagarna när jag är själv hemma med båda busfröna blir som sagt allt enklare och jag hinner och kommer ihåg kameran ibland.






Nu vakna tösen!
Hej hej...
/L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar