29 juli 2011

Oj, vad det flyter på

Livets alla puzzel bitar börjar nu finna sin plats och allt börjar ta en fin form.
När kommer bromsklossen?


Jag lever livet mer än vanligt just nu, allt bara flyter på.
Nu i veckan fick min man ett underbart besked, ett jobb.
Han börjar så fort dem fått fram en dator att arbeta på. Känns som livet leker. Att få leva på två heltids löner istället för på en ynka föräldrapenning känns som rena lyxen.
Oj, vad vi kommer kunna spara pengar!

Men strax efter detta underbara besked kom ett nytt problem upp.
Barnomsorg!
Enligt mig är Casper egentligen alldeles för liten för att börja på en förskola och enligt våra planer skulle Magnus nu gå på pappaledighet men blir ju lite svårt när man är ny på ett jobb, det går ju inte riktigt. Så nu fick det bli så att söka barnomsorg ett halvår tidigare än beräknat.

I denna kommun har dem 4 månader på sig att ge en plats så jag var ganska nervös att vi inte skulle få en innan vi båda börjat jobba. Fyllde i ansökan på nätet på tisdagskvällen och sen ringde jag till dem dagen efter.  Idag (fredag) kom en kuvert i brevlådan.
Casper har fått en plats, bara att tacka ja!
Självklart fyllde vi pappret på en gång och så ska jag gå och posta det senare i eftermiddag.

Han kommer gå på en förskola i Vilbergen ca. 10-15 min promenad från oss.
Det andra som jag tycker är super bra är att det är en sockerfri Förskola, vilket innebär att dem firrar födelsedagar på annat sätt än att äta glas och tårta mm.


På måndag ska jag ringa till enhets chefen för att få höra om inskolningen.
Hoppas nu på att förskolan tar emot honom redan den 9:e (då vi fått vår plats ifrån) så är Casper förhoppningsvis helt klar med inskolningen när jag börjar jobba.

Det flyter på så bra nu, när ska bromsklossen komma tillbaka?
Vill inte det såklart men man börjar undra när allt går så bra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar