31 mars 2013

Vägning 2:13

Kära dagbok...
Åter söndag och påsk på det också. Veckan som varit kan summeras som en bergodalbana, det har gått lite upp och ner tycker jag nog allt. Men här kommer då lite utvärdering...

Kosten
Här skall erkännas att det blivit en hel del godis. Vet inte sist jag ätit så här här mycket åt inte ens de över jul. Men, men nu är det gjort och nu dröjer det länge innan det blir några sötsaker här hemma. Att dessutom ha ett barn spidatt på socker är ingen höjdare, då han i vanliga fall heller aldrig äter något godis. Så nu blir det nog inget förens till sommaren (om ens då).

Maten i övrig har fungerat bra men slarvat en del med mellanmålen vilket mest beror på att vi fart runt en del i veckan. Hoppas på en förbättring på det under nästa vecka.

Vägningen
Jag ska erkänna att jag stod lite paff i morse när jag vägde mig. Själv hade jag trott att resultatet skulle vara ++++ idag efter denna vecka.

Förra veckan visa vågen;
75,5 kg

Idag;
75,0 kg

-5 hg
Hurra!

Känns helt underbart med de resultatet. Hoppas på att det håller i sig och att det inte blir en baksmäll till nästa vecka pga allt godis... 

Nu har jag bara 10 kg kvar till dröm vikten! Känns galet nära nu. Det är väl bara köra gärnet nu och önska och hoppas på att jag spräcker 75 sträcket till nästa vecka.

Träningen
Jag gjorde ju om tränings schemat lite till denna vecka med enbart 4 pass istället för 5. Vilken skillnad och vad skönt med en vilodag mitt i veckan. Både Nike+ passen och löpningen på 5 km respektive 7 km blev av och jag känner mig grymt stolt över att gjort dem.

Tisdagspasset blev det dock en rejäl reflektion på som jag skrev på funbeat;
"Dagens reflektion; ät inte skräp!!! 
åt lite av påskgodiset förut idag. har aldrig i hela mitt liv mått så dåligt vid en träning.
håll och spyreflexer.
nä, har man bestämt sig för att leva hälsosamt går de inte att gå tillbaks till sådant man åt förr.
Godis=Gift"
Märkligt det där, hade det varit förr hade jag nog inte alls reagerat så men nu när man inte äter direkt några mängder kolhydrater blev det helt fel i kroppen. Ett misstag jag definitivt inte kommer göra om.

Nästa vecka
Nu kör jag på med kosten och träningen som vanligt. Inget skräp denna vecka och så ska jag försöka att verkligen få till alla mellanmål. Träningen blir nu med 4 pass och vila på onsdag, kändes så himla skönt. Blir dock lite mer promenader nu de kommande 2,5 veckan då vi är hundvakt till fina Nisse men det är bara bra.

You don´t have to be great to start,
but you have to start to be great.
                        -Zig Zagler

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar