7 apr. 2013

Vägning 2:14

Kära dagbok...

Känns som veckan varit mycket lång och innehållsrik. Det har varit en hel del jobb med att få rutiner att fungerar med en hund här hemma men det har gått ganska bra ändå. Hoppas på att nästa vecka känns lite "enklare".

Kosten
Denna vecka har inget skräp funnits på matsedeln. Jag har hållit en bra diet hela veckan och har också lyckats äta mina två mellanmål varje dag vilket jag är stolt över. Tycker det är svårt att komma ihåg dessa mål, men glömmer jag dem blir jag vrålhungrig innan lunch/middag vilket då gör att jag troligen äter mer än vad jag borde. Men är nöjd med hur veckan blivit angående maten.

Vägning
Jag kan inte annat än bara jubla HURRA! Känner mig så jävla glad att det blir bra resultat på vågen men också på mina kläder. Jag kan helt erkänna att jag nu börjar gilla min kropp igen, något jag inte gjort på över 3 år ungefär. Det är en underbart känsla som jag saknat.

Förra veckan visa vågen;
75,0 kg

Idag;
74,2 kg

- 8 hg
Underbart!

Träning
3 av 4 pass blev av denna vecka. Kände mig lite hängig och konstig i kroppen i torsdags så jag besluta mig för att inte träna då. Jag tror det är viktigt att lyssna på kroppen så jag inte bryter ner den och skadar mig, så länge man inte använder de som en ursäkt att "slippa" träna. Så löpningen blev inte av i torsdags men 3 pass i veckan är ju alltid super!

Hade en tanke på att kanske ta en löparrunda ute nu denna söndag men efter en mycket tuff natt med barnen får vi se om det får vänta till nästa helg (har inte bestämt mig riktigt än). Men jag har aldrig känt mig så stark och fitt som jag gör idag och jag bara älskat.

Nästa vecka
Nu kör vi på med träning och kost på samma spår det finns en liten chans till att man kanske kan lämna 74 sträcket bakom sig efter den kommande veckan, vilken känsla i så fall.

Satsar på att min träning ska bli av, som alltid och så blir det lite extra promenader med hunden också vilket kanske bara gynnar viktnedgången.


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar