28 apr. 2013

Vägning 2:17

Kära dagbok...
Ännu en vecka med lite halv depp, är nog inne i en sån period just nu i livet. Försöker bara hålla vid träning och kost så gott det bara går. Men nu börjar jag sakna min energi och positiva aura. Kan det bara få vända nu?

Kost
Precis som föregående vecka har det varit tufft att hålla en bra diet denna vecka. Jag har på något sätt tappat lite av motivation till att äta hälsosamt. Men när jag i veckan nu ätit mjukt bröd för första gången sen jag börja med min nya kosthållning hände de något. Magen blev uppblåst och väldigt konstig och jag kände mig inte alls så där fräsch och påsprång som jag annars gör. Det fick mig att "vakna" lite. Finns ingen anledning till att överhuvudtaget äta annorlunda än vad jag gör (trots att jag känner mig lite sugen) för det resulterar till att jag bara mår sämre. Vilket då också gör att motivationen blir ännu lägre.

Proteiner, frukt och grönt och minimalt med kolhydrater är nog det perfekta kosten för mig. Vilket jag i och för sig redan konstaterat några gånger. Men att byta vanor och tankesätt tar tid.

Träning
När jag nu sitter och kollar igenom min tränings schema för veckan upplever jag ändå att det inte varit så himla dåligt med träning ändå. Men varför känns det då som jag inte gjort tillräkligt och sitter nu med en känsla av att jag inte tränat alls? Är jag för hård mot mig själv? Har jag för stora krav? Att få till tre träningspass + promenader (vardags motion) i veckan är inte alls helt dumt tycker jag, speciellt inte heller när man har två små barn också. Låt oss ta en titt på vad planen var och vad jag utfört;

Sön; Löpning intervall med Lindös hot mamas
Mån; Nike+
Tis; Löpning ute 5km/ inne 7,5km
Ons; Vila
Tors; Nike+  Löpning ute 5km (sprang hela sträckan utan att gå raskt en enga gång, en stor seger för mig själv)
Fre; Löpning ute5km/ inne 7,5km


Vad har jag då inte gjort? Ett pass som jag hoppat över. ETT!!! Hur kan jag känna mig missnöjd med denna träningsvecka? Nej, nej...nu får jag skärpa mig detta duger mer än väl. Jag har haft en riktigt bra träningsvecka. Detta får jag bara inte klaga på! Punkt!

Vägning
Hur gick det då på vågen. Som förra veckan blev jag dock lite förvånad där jag stod i morse men nu när jag kollat av mitt träningsschema kan jag ändå förstå att det går åt rätt håll.

Förra veckan visade vågen;
74,5 kg

Idag;
74,2 kg

- 3hg

För tre vägningar sen var jag nere på exakt samma siffror men så hände något och jag gick upp en massa. Men nu kan vi väl fortsätta neråt?

Det är cirka 2,5 vecka kvar till Cleos 1 årsdag till dess skulle jag vilja vara så nära som möjligt min bröllopsvikt, vilket i så fall skulle innebära att jag blivit av med alla gravidkilon. Cleos försvann för länge sen det är Caspers graviditetskilon jag fortfarande kämpar med. Det är 2,2 kg, vilket innebär att jag måste ta minst 1 kg i veckan i två veckor i rad. Kan de gå månntro?

Nästa vecka
Vad är då planen för nästa vecka?
Kosten; Inget mjukt bröd i alla fall och sen försöka hålla portionen lagom stor på tallriken. Vid hunger på kvällen får det nu bli proteinshak (vilket jag nästan aldrig tar utan blir hellre en knäckemacka eller liknande)

Träningen;
Mån; Löpning inne 7,5km/ ute 5km
Tis; Nike+ (träning vid lunch när cleo sover då de är valborg och lite fest på kvällen
Ons; Vila
Tors; Löpning inne 7,5km/ Ute 5km
Fre; Nike+

Det är så härligt att nu kunna springa ute, det är en helt annan känsla än att stå på löpbandet och "gnaga".

Jag hoppas på ett min motivation kan vända och energin börja flöda igen nu under veckan. Snälla låt allt få vända nu!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar