21 apr. 2013

Vägning 2:16

Kära dagbok...
Vårkänslor sprutar och jag hoppas att värmen nu verkligen är påväg. Dock har veckan känts tung och motivationen har varit ganska låg. Tror att mycket tankar och lite oro ligger bakom min distraktion. Hoppas på att de kanske kan vända nu.

Kosten
Jag ska ärligt erkänna att det inte varit på topp denna vecka. Ett sötsug har funnit hela veckan och jag vet om att jag förätit mig på vissa måltider, vilket självklart inte alls känns bra. Det är som det är, nu är det bara hoppas på en förändring på detta plan den kommande vecka.

Träning
Oj, vad jag inte hållit min tränings plan i veckan heller. Känner mig lite besviken på mig själv, men som sagt motivation har varit i botten.

Löpningen blev av i måndags och då ute (första för i år), tisdagen blev det ingen träning alls. Onsdag blev Nike+ av, tufft styrkepass. Torsdag ingen träning och fredagen lika så, varken lust eller vilja till att springa fanns.

Idag söndag hoppas jag dock på att få en riktigt motivations boostning från "Lindös hot mamas" då vi ska träna inför Vårruset tillsammans senare idag. Ska bli härligt att få träna tillsammans med någon och kanske få en massa ny härlig energi.

Vägning
Ångesten var stor när jag skulle ställa mig på vågen. Med en vecka som känts ganska deppig både på kost och träningsfronten kändes det inte kul att ställa sig på vågen i morse.

Förra veckan visa vågen
74,7 kg

Idag
74,5 kg

-2hg

Jag måste erkänna att jag var lite förvånad. Trodde vågen skulle visa 75,5 minst. Glatt överraskande! Kändes skönt att det det inte var så farligt trots min oro.

Nästa vecka
Efter veckan som varit har jag inga större mål med kommande vecka mer än att kämpa vidare. Det sägs ju att man har inte misslyckats tills man ger upp. Inte tänker jag ge upp nu när jag kommit så långt.

Försöka hålla en bra stabil kost och träna på, allt ska helst bara ske som på rutin.

Träningen;
Sön; Löpning intervall med Lindös hot mamas
Mån; Nike+
Tis; Löpning ute 5km/ inne 7,5km
Ons; Vila
Tors; Nike+
Fre; Löpning ute5km/ inne 7,5km

Fullt möjligt tränings schema, nu ska man bara fullfölja...

Alla ni där ute som peppar och pushar mig,
tack snälla för ert stöd det hjälper verkligen!
TACK!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar