6 maj 2013

Vägning 2:18 - Ge upp är absolut inget alternativ!

Kära dagbok...
Det verkar som jag hamnat i en grop. Det står still nu. Pendlar mellan 75-74kg och de där det hamnar. Jag har sedan vägningen igår morse funderat en del, hur ska jag kunna vända trenden men också kunna motivera mig själv till att hålla de uppe? Ge upp är absolut inget alternativ som finns att välja på så hur gör jag?

Idag tror jag att jag bestämt mig. Mycket som händer just nu i livet så därför tror jag att en lite om fokusering behövs för mig själv. Detta blir min sista veckovägning offentligt, nu blir det 1 per månad istället. Jag vägde in mig på 75.0 kg igår, ett plus på 8hg, kändes ganska tungt.

Igår
75,0 kg

Jag kommer nu att lägga fokus på min träning istället. Vårruset närmar sig och det känns dock som jag är i god form. I torsdags sprang jag för första gången i mitt liv en mil, känns fortfarande lite overkligt men jag fixat. Nu ikväll blev det 7 km vilket också kändes underbart. Löpningen flyter på bra nu! Att springa stadsloppet och bråviksloppen som båda är en mil känns som helt möjligt.

Så, nästa vägning blir den 9 Juni här på bloggen och min förhoppning är dock att jag lyckats träna mig i ännu bättre form och att också något kilo runnit av mig.

Jag har nu 4 veckor kvar av min föräldraledighet och tänkte njuta av dem till max!

"Fyll ditt kylskåp med enbart nyttiga saker så kommer du bara äta nyttigt"

Kram på er!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar