21 maj 2013

Jag uppfyllde mitt stora mål!

Kära dagbok...
För ett år sedan bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv och startade min resa till ett mer hälsosamt liv. För att pusha mig själv satte jag upp som mål att springa vårrusets 5 km. Just då kändes de så stort och så mäktigt, jag kunde ju vid de tillfället enbart gå 200 meter och då med extrem smärta efter den förbaskade fogglosningen.

Jag mins när 3 km var en pinna att ta sig igenom och hur tufft de var att ens ta sig ut och springa. Inköpet av löpbandet har definitivt hjälpt så att jag kunnat hålla löpningen levande under vintern. Jag har idag sprungit 1 mil en gång och vet att jag klarar de och helt ärligt så känns 5 km inte så långt idag, det går ganska fort att springa de runt.

Jag är STOLT över mig själv för att uppfyllt mitt mål att kunna springa 5 km! För ett år sedan kändes de omöjligt. Dock infann sig en helt annan känsla i kroppen än vad jag hade räknat med när jag kom i mål. Jag hade förväntat mig en lättnad och en känsla av att jag nu var "klar". Men istället blev det något helt annat.... Nu har jag bara börjat! Jag känner mig inte alls färdig och vill nu bara ha MER.

Tur är väl att fler lopp finns att springa så nu laddar vi batterierna igen och kör. Stadsloppet är nästa som är i Augusti, då är det 1 mil som gäller. Nu gäller det att köra järnet hela sommaren! Det bästa av allt är att min önskan om ett hälsosamt liv kommer på köpet med träningen, jag måste äta bra för att orka träningen.

Jag gjorde de!

Jag fick också dela denna härliga upplevelse med några snygga och härliga mammor här ute från Lindö. Vi har peppat och hejat på varandra för att köra detta lopp. Tack snälla alla Hot mama´s för en fantastisk kväll tillsammans med er.








/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar