1 juni 2013

Att motivera sig själv!

Kära dagbok...
Aldrig trodde väl jag att min träning och viktnedgång skulle göra andra så motiverade... Jättekul och å så glad man blir. För cirka 2 veckor sen fick jag ett medlande från en tjej som nu bad om min hjälp. Man blir ju allt glad när man kan få motivera men också få vara med i någon annans resa till de hälsosamma livet. Mitt mål är att stötta, trösta, hjälpa och inspirera så mycket jag bara kan i den långa resan. Men de hårda arbetet måste man göra själv (talar av egen erfarenhet).

Följ henne och hennes kamp och framgång påvägen


Nu då till mig själv!
Hur går det för mig? Nja, inget vidare just nu. Känner mig lite omotiverad till kosten och är typ hungrig/sugen hela tiden tycker jag. Jag väljer tyvärr då att stoppa de där mindre nyttiga i munnen istället för att ta en frukt till exempel. Varför ska det vara så svårt ibland att välja de rätta? Fattar det bara inte! Blir både arg och besviken på mig själv att det är så här just nu. Försöker finna motivation och inspiration men de är svårt just nu.

Jag vet inte om jag hamnat i ett "bekvämt" läge då man nu faktiskt börjar trivas i sin kropp och känner att man har ork och lust med saker i livet. Men det är väl nu man måste lägga i en högre växel? Men hur då?

Träningen går ganska bra. Dock har jag nog överansträngt mina vader så jag tagit de lugnt med löpningen några dagar nu och bara tagit till promenader och igår blev det styrkepass. Väger mig dock fortfarande varje söndag men vikten står stadigt stilla (vilket jag tror beror helt på den dåliga och inte så strikta kosthållningen).

På måndag börjar jag jobba igen efter 1 år och 4 månader hemma. Då uppstår nya utmaningar, få till kosten på bortaplan och även se till att träningen blir gjort. Redan nu är inplanerat att rasten (30min) SKA ägnas åt en rask promenad varje dag (undantag vid spöregn). Min förhoppning är att det kanske kan kicka igång viktnedgången lite.

Jag har också blivit inbjuden till en 30 dagars utmaning som jag också antagit, med start idag. För att verkligen pusha mig själv lite tog jag nu förebilder så efter 30 dagar blir det efterbilder för att se om de ger något. Detta blir då utöver min vanliga träning. Känner mig grymt taggad!





/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar