2 juni 2013

Vilken fantastisk tid!

Kära dagbok...

Från och med imorgon är den slut, min tid som föräldraledig. Jag återgår till jobbet och lämnar nu barnen hemma med deras kära pappa. 1 år och 4 månader hemma har känts långt med gått så snabbt. Vart tog alla dagar vägen? Men nu när jag ser tillbaks på tiden fylls jag av värme i hjärtat!

Det har innefattat mycket tårar, skratt, kärlek, nya och gamla bekantskaper, flytt, blivit motions freak, snöat in på de hälsosamma livet, gått ner 17,3 kg (har dock några kvar). Å, vad jag kommer sakna livet som hemma mamma, alla de bra och fina stunderna väger upp alla de där tuffa och krävande tillfällena som infinner sig. Trots att jag saknar mitt jobba så är det med mycket blandade känslor jag kommer åka till dit imorgon.

Min största utmaning som nu kommer är att få ihop mitt hälsoliv med mitt jobbliv. Men jag känner mig väl förberedd. Nerpackat skor för att kunna gå en PW på varje rast, bakat hemmagjorda proteinbars att ta med som mellanmål på eftermiddagen och träningen har jag alltid annars utfört på kvällarna vilket jag borde kunna fortsätta med. Dock med en förändring i att träningspasset på måndagar blir innan jobbet, börjar då kl 9.00, så jag har räknat ut om jag går upp vid 6 så hinner jag en löprunda på 5 km och lite styrka innan frukost.Jag tror det kan gå. Jag slutar nämligen så sent (18.00) så när man väl är hemma och pussat barnen godnatt så känner jag mig själv rätt så orkar jag nog inte träna den kvällen, därför kör vi den direkt på morgonen istället.


Jag får dock en mjukstart med 5 veckors jobb sen tar jag semester. Efter semestern väntar mig sen en helt ny arbetsplats, vilket känns så spännande och roligt.

Nya utmaningar! Nya prövningar!
Jag välkomnar er!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar