30 juni 2013

Skit vad jag är grym!

Kära dagbok...
En månad har gått sen jag påbörjade min "nya" träning där målet är att forma kroppen och att fokuset inte längre skulle ligga på vikten. Som "bantare" (gillar inte riktigt de ordet) har man dock svårt att inte ställa sig på vågen och känna sig skamsen och dålig för att det ständigt pendlar mellan 75,0 -76,0 kg. Känns drygt att aldrig komma ner under 75, har någon stans där back en önskan och dröm om att bli av med 5-10 kg till.

För en månad sen antog jag en utmaning där de innebär att göra crunches, situps, armhävningar och plankan i stort sätt varje dag och då antalet ökar från dag till dag. Jag är nästan i mål. Idag är jag på "dag nr 26" så jag kommer avsluta denna utmaning nu i veckan. På grund av vardagen har det inte alltid blivit av.

Löpningen och styrketräningen går bra, även kosten flyter på bra tycker jag. Jag var rädd att det inte skulle fungera med jobbet men jag tycker det går strålande bra. Får nästan till en promenad varje dag på jobbet också vilket är underbart. Med träningen känner jag mig nog överlag ganska nöjd med. Men om jag nu vill bli av med de där extra kilona får jag nog lägga in en högre växel.

Till dagens resultat, vad har hänt under månaden som gått? Har jag åstadkommit något? Gott folk även jag bliv nog lite chockad efter jag tagit mina mått men också efter jag tittade på min förre och efterbild på magen. Måste säga att jag fick en massa inspiration och motivation.

Dagen vägning var dock inte så mycket att hurra för:

1/6
75,5 kg

Idag
75,9 kg


+ 4 hg
Inget roligt alls...


Mina mått när jag började;
Armar: 31 cm 
Lår:  67 cm
Höfter; 107 cm
Magen (vid naveln); 101 cm
Midjan; 78 cm

Mina mått idag;
Armar: 31 cm 
Lår:  66 cm
Höfter; 104 cm
Magen (vid naveln); 97 cm
Midjan; 76,5 cm

Jag har under en månad "förlorat" 9,5 cm på min kropp.
Det är helt galet bra enligt mig. Jag känner mig så glad. Fattar inte varför jag inte mätte mig tidigare.

Men min stora chock kom nog först när jag tittade på förre och efter bilden.
Bara för att det gav mig så mycket glädje och en enorm kick vill jag dela med mig av dem så här kommer dem. Kanske kan de motivera nån!


1/6 2013
30/6 2013
 Jag känner mig nu fylld med energi att fortsätta min kamp mot en vältränad kropp.
Skit vad jag är grym!

Nästa vägning/mätning blir den 4 Augusti.
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar