9 juni 2013

Vägning den 9 juni

Kära dagbok...

Oj, vad en månad ändå går fort. När jag satte detta datum kändes det som en evighet tills den skulle dyka upp men nu är den här och det blev dags för en offentlig invägning. Jag har dock inga strålande resultat att visa upp utan det är lite tvärtom.

Under månaden som gått har jag legat kring 75 kg i stort sett konstant hela tiden. Motionen har dock gått bra och även kosten flyter på bra ändå tycker jag. Jag måste ändå erkänna att det känns lite tufft att vågen står stilla och har känt mig ganska nere på grund av det. Men i veckan nu har jag försökt ändra mitt tänk och hitta nya motivation.

Mitt fokus kommer inte längre ligga på vågen och kilona, självklart vill jag bli av med några till men det kommer inte vara de som har mitt stora fokus och drivkamp. Mitt mål är nu att forma kroppen till hur jag vill ha den. Magen vill jag helt klart platta till mer och få bort den där hängande kängurumagen som blivit efter två graviditeter.

Lite som fick igång min tanke på detta är bland annat ABS utmaningen som jag antagit och som verkligen har motiverat mig den här veckan. Min man har också börjat köra hårt med styrketräningen denna veckan vilket också motiverar mig (han har också lyckats att gå upp 2 kg vilket är fantastiskt bra). Jag känner mig motiverad men med lite motstånd, men när jag väl bestämt mig för något så kör jag hårt och utmaningen ska jag bara fixa och än så länge går det bra.

Detta blev alltså dagens resultat på vågen;

75,5 kg

+ 0,5 kg sen sist

Men för att jag ska få bort fokus på vikten har jag mätt mig på kroppen och tog förre bilder på magen innan jag började med ABS utmaningen. Nu är tanken att jag ska mäta mig och ta nytt foto efter dessa 30 dagar och se om det blivit någon skillnad.

Mina mått när jag började;
Armar: H, 31 cm V, 31 cm
Lår: H, 67 cm V, 67 cm
Höfter; 107 cm
Magen (vid naveln); 101 cm
Midjan; 78 cm

Nu är det bara att köra hårt. Mitt mål är minst 3 träningspass i veckan, de är en omställning att gå från F-ledig till att börja jobba heltid vill jag lova. Många pusselbitar ska falla på plats.

Min nästa vägning och mätning blir sista utmaningsdagen den 30 Juni

Önska mig lycka till!

/L

1 kommentar:

  1. Hej!

    Ja, det är stor skillnad att pussla ihop heltidsarbete, två småbarn och träning. Jag tycker du är fantastisk!!

    Kram, Emma

    SvaraRadera