16 mars 2014

Inre stress

Kära dagbok...

En vecka fylld med inre stress, så skulle jag nog beskriva denna vecka som gått. Jag befarar att även veckan som nu kommer, kommer att innehålla en del inre stress. Jag trodde aldrig att det skulle påverka mig så mycket detta med hus köp och lägenhets försäljningen men det har det verkligen gjort.

I fredags hade vi en visningen då 7 intresserade kom och tittade varav tre (enligt mäklaren) var fortsatt intresserad. Imorgon ska det bli en privat visningen för en till och efter det hoppas vi på att budgivning startar. Men här kommer min oro in, tänk om det inte blir några bud? Tänk om ingen vill köpa vår lägenhet... Om så är fallet skulle det heller inte bli ett husköp för vår del, då det ekonomiska inte går ihop om vi inte får till en försäljning. Gissa om jag är en aning nervös inför veckan. Jag har ju praktiskt taget redan flyttat in i huset i tanken så även Casper så skulle allt detta inte bli av hamnar nog både jag och min son i sorg.

Men bara ett bud kommer in så hoppas jag på att mina nerver ska bli lugna och jag känner harmoni igen.

"Om livet skulle vara enkelt skulle det inte vara någon utmaning"

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar