3 mars 2014

Nu säljer vi vårt hem...

Kära dagbok...
Idag har jag varit med om helt nya och spännande upplevelser. För idag har vårt hem blivit fotograferat inför den kommande försäljningen. Tanken är att annonsen ska vara ute på Internet till helgen och nästa vecka blir de annonsering i tidningen och slutet av veckan kör vi visningarna.
Andledningen till denna försäljning är att vi hittat vårt dröm hus. Nu på förmiddagen har vi besiktat huset och skrivit på kontraktet. Nu ska bara försäljningen på lägenheten gå igenom så går allt i hamn.  Men oj så mycket vuxen poäng jag fick nu helt plötsligt.
Det är stort de här! Jag har väntan på detta husköp sen jag var 19 år och flytta hemifrån och nu äntligen händer de. Den lycka och förväntningar som finns inom mig går inte att beskriva i ord eller ens förklara.
De enda lilla naktdel i de stora hela är väl att vi klämmer in barnafödande i samma veva som inflytt i huset, men så får de bli.
"Det blir inte alltid som man tänkt sig"
Ibland kan de även bli bättre.
/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar