10 mars 2013

Vägning 2:10

Kära dagbok...
Godkväll gott folk. Då dagen varit full av firande av min man har någon tid till att sitta ner vid datorn inte infunnit sig förens nu.

Kosten
Tredje veckan på min protein kost vilket fungerat bra. I torsdags började jag väl som först börja känna att jag börja få tillbaka någon energi, fram till dess har jag känt mig väldigt trött. Men jag hoppas på att det nu vänder. Att hålla sig till kosten tycker jag fungerat ganska bra. Mina mellanmål börjar nu verkligen bli rutin och om jag skulle glömma upptäcker jag att jag blir väldigt hungrig och även lite grinig. Det är härligt när man märker resultat och när det börja flyta på.

Vägningen
Vad jag sett fram emot dagens vägning. Resultatet är jag nöjd med. Var dessutom samma vikt som jag hade när jag träffade min man vilket känns bra. Nu är det bara 3,5 kg kvar till bröllopsvikten och att Caspers gravidkilon ska vara helt borta. Känns helt underbart!

Förra veckan visade vågen
76,0 kg

Idag;
75,5kg

-5 hg
Underbart!!!


Träningen
4 av 5 pass blev av i veckan helt klart godkänt enligt mig. Funderar på att ändra lite på upplägget framöver, börjar tycke att löpningen är lite små tråkig nu när man springer så långt på bandet blir det lite tradigt. Så istället för 3 tillfällen att löpa och 2 pass med Nike+ tänkte jag ändra till detta, bara för att få lite variation.

2 pass där jag springer mina 6 km (eller längre om jag vågar öka på lite nu)
3 pass med Nike+ och att jag då kanske springer 1-2 km på löpbandet innan.
Extra situps och knäböj (för trimning av rumpa) tänkte jag lägga till minst vid 2 tillfällen

Undrar om de kanske kan bli bra?

Nästa vecka
Testar vi på de nya upplägget på träningen och kör vidare på kosten som blir min 4:e vecka. Så nästa vecka blir det utvärdering på hur jag tycker att kosten fungerat och om jag tänker fortsätta äta efter den. Något minus på vågen hoppas vi ju alltid på också såklart.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar