3 mars 2013

Vägning 2:9

Kära dagbok...
En lång och seg vecka är nu mot sitt slut och det är dags för en summering.

Kosten
Jag har under veckan som gått hållit min kost ganska bra, en två avvikelser med lite kolhydrater men annars så har det fungerat bra.Dock tycker jag det är svårt att finna inspiration till veckomenyn, vad ska vi laga för mat? De svåra är nog mest att ändra sitt tänkande kring hur man ska laga mat men det sjunker väl in snart. Jag har i alla fall lyckats få in rutiner på att själv äta mellanmål två gånger om dagen, känner mig grymt stolt.

Har dock denna vecka känt mig ännu tröttare än vad jag gjorde förra veckan. Jag hoppas verkligen detta vänder snart, behöver energi kick!

Vägning
Resultatet på vågen var nog inte direkt vad jag räknade med. Vägde mig även i fredags och då visades ett mindre tal, men jag hoppas på att jag byggt lite muskler nu under helgen då jag inte tränat, försöker hålla mig positiv!

Förra veckan vissa vågen;
76,2 kg

Idag
76,0 kg

- 2hg
Det är i alla fall alltid ett minus!


Träning
Träningen har känts tung denna vecka. mycket tung....
Måndag; Löpning, blev en ny sträcka. Är nu uppe på 6 km känns toppen!
Tisdag; Nike+ kondition
Onsdag; Efter en massa pepp från några på FB hoppade jag upp på löpbandet, men oj så tungt det var. Men sprang i mål på en liten snabbare tid än i måndags.
Torsdag; Nike+ styrka MYCKET tungt
Fredag; Blev ingen träning. Började känna av ont i halsen. Ville helst inte bli dunder sjuk så jag beslöt mig för att vila. Vilket var ett klokt val då halsen kändes som en stor luddig boll på lördagens morgon.

Lördags &Söndag; Är mina två inplanerade vilodagar. Men om halsen känns bra ikväll kommer jag genomföra ett test på Nike+ för att mäta mina framsteg (om det blivit några) då jag fullföljt ett träningsprogram på 4 veckor nu.Annars blir det på tisdag.

Febuari månad har verkligen varit en månad i rörelse för min del, jag registrerar allt på Funbeat och vill nu dela med mig av ett diagram som visar på hur många timmar och minuter jag varit i rörelse under månaderna.
Tyvärr kunde jag inte få den som en bild utan blir som länk istället...


Är nu också anmäld till Vårruset i maj. Ska springa tillsammans med andra mammor här från Lindö. "Lindö hot mamas" Tror vi både kommer synas och höras! Ska bli super kul att springa tillsammans med dem.

Nästa vecka
Jag ser inte så mycket annat än att hålla fast vid detta nu. Jag hoppas verkligen på att det var sista gången det står 76 på vågen nu. Kosten kör jag stenhårt på (har även lyckats dra igång min kära mamma på samma bana) och om jag nu inte blir dunder sjuk kör jag på som vanligt med träningen.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar