24 feb. 2013

Vägning 2:8

Kära dagbok...
Nu var de dags igen. Tänk så fort en vecka ändå går, känns som det var igår jag vägde in mig sist. Här kommer veckans sammanfattning, enligt mig en mycket bra vecka!

Kost
Efter att jag blivit motiverad och peppad av min bror om kosten så blev de en helt ny kosthållning för min del (som jag skrev om i ett inlägg under veckan). Nu är det proteiner på hög nivå och mellanmål två gånger om dagen, vilket jag annars alltid varit mycket dålig på.

Efter denna vecka måste jag dock erkänna att det var länge sen jag åt så här mycket mat. Hungrig har jag inte varit och om jag varit de har jag tillfört något extra mellanmål på kvällen. Till viss del saknar jag fortfarande mina smörgåsar på morgonen men det är inte så att jag känner att det är ohållbart.

Med den nya kosten har jag dock kännt mig extremt trött i kroppen och springer och kissar typ jämt. Men tydligen var detta helt normalt då jag "tömmer" kroppen på kolhydraterna. Det kan tydligen ta 1-2 veckor innan koppen ställer om sig helt till den nya kosten och börjar ta av fettdepåerna för energi istället för kolhydraterna. Hoppas på att jag kommer känna mig lite mer "normal" i slutet på nästa vecka.

Jag har lovat min bror men framför allt mig själv att köra stenhårt på denna kosthållning i en månad och då göra en utvärdering om jag tycker att den passar mig och framför allt om den hjälper mig att bli av med kilona som jag har kvar. 1 vecka är nu avklarad, 3 kvar fortsättning följer.

Vägning
Jag kan inte klaga på dagens vägning. När jag upplever desutom att jag ätit mycket mer än vad jag gjorde förra veckan måste jag nog erkänna att jag är lite smått imponerad av att det funkar.

Förra veckan visade vågen;
77,1 kg

Idag;
76,2 kg

Minus 0,9 kg!
Japp, jag är nöjd!


Träning
Vilket flyt jag haft i veckan! Trots att jag känt mig väldigt trött i kroppen har jag lyckats fullfölja alla mina fem inplanerade träningspass denna vecka. Känns så himla underbart! Jag har även pressat mig lite extra på träningen med Nike+ vilket känts underbart. På löpbandet har jag sprungit mina 5,5 km  och det funkar bra, att springa vårruset i maj tror jag inte blir några större problem.

Med den nya kosten känns det också som att jag bygger upp musklerna mer än vad jag gjort innan. Det känns också som att kroppen "drar ihop sig" mer än vad den gjort innan. När jag i veckan skulle göra övningen plankan på Nike+ upplevde jag en styrka och ork som jag aldrig gjort tidigare. Det känns som man nu börjar bli stark!

Nästa vecka
Nu är det bara att fortsätta med kosten i samma anda och hoppas på lika fina resultat på vågen nästa vecka. Träningen tänker jag fortsätta med i samma still. Blir som vanligt mina fem pass inplanerade, tre löpning och två med Nike+. Min plan är att öka sträckan ytterligare på löpbandet, funderar på att minst springa 5,8 km eller 6,0 km har ännu inte bestämt med hur mycket jag "vågar" öka med. Det får jag avgöra på måndag kväll!

Nu kör vi på nästa vecka...

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar