17 feb. 2013

Vägning 2:7

Kära dagbok...
Så kom söndagen och jag ställer mig på vågen...

Kosten
Denna vecka har matsedeln bjudit på en aningen för högt kalori intag. Men det har varit så god mat och jag ska nog helt ska erkänna att jag nog tagit lite extra mat bara för att det varit gott. Vi har ätit bland annat köttfärspaj, pizza, hamburgare och en semla, allt hemmagjort men det har blivit en aning för mycket kalorier för en vecka. Kanske man inte behöver ha alla dessa goda maträtter samma vecka??? Vilket fall som helst har detta självklart gjort att resultatet på vågen blev som det blev.

Vägningen
Förra veckan var jag så lycklig och glad över att vara under 76 sträcket. Haha...nu blir det att börja om igen. Men vem sa att det skulle vara enkelt och det kan ju inte alltid vara super fina resultat, eller?

Förra veckan visade vågen;
75,8 kg

Idag :(
77,1 kg

Ett stort plus 
+1,3
Blir nya tag nu denna vecka!

Träningen
Träningen har dock fungerat bra i veckan. 4 av 5 inplanerad träningspass har jag genomförts, två pass på löpbandet och mina två pass med Nike+. Det var onsdagens löpning som inte blev av, kommer inte ens ihåg varför nu... Sprang ny sträcka dock i fredags, 5,5km kändes helt underbart!!!

Nästa vecka
Veckan som kommer tänker jag att matsedeln får bjuda på en mer kalorisnål meny. Målet är att jag ska träna mina 5 pass i veckan, har nämligen i helgen haft det träningsfritt så kroppen får återhämta sig så jag hoppas på att jag har en massa energi till veckans träning. Förhoppningsvis blir det inte något plus på vågen nästa vecka, eller det får inte vara ett plus nästa vecka det får ju inte börja gå och fel håll nu när det gått så bra hittills.


Nu tar jag bara ny tag!
Heja mig!



/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar