10 feb. 2013

Vägning 2:6

Kära dagbok...
Tänk så fort en vecka ändå går. Idag var det dags igen för vägning och sammanfattning av veckan. Jag kan inte annat än säga att jag är grymt stolt över mig själv efter denna vecka.

Kosten
Har fungerat ganska bra denna vecka. känt en del sötsug vilket gjorde att jag letade upp ostbågarna som låg i skåpet och åt upp dem. Vi brukar ju aldrig ha sådant hemma men dem fanns kvar sen vi låg sjuka här hemma (typ tre veckor sen nu). Tur var väl att det inte fanns så många kvar. Har även syndat tre bitar mörk chocklad också, men de sägs ju att de kan vara ganska nyttigt så ingen skam här inte. För övrigt har kosten varit bra denna vecka dock haft ett mycket litet intresse för själva matlagningen, hoppas det vänder nu till nästa vecka.

Träningen
Här har jag nog inget att klaga på skulle jag tro. Hade planerat in fem träningspass, tre löpning (som vanligt) och sen två pass med Nike+ kinect. Alla dem har jag genomfört! Känner mig grymt stolt men oj, vilken träningsvärk jag har nu när jag sitter här och skriver. Men det är väl då de gett något resultat när man känner det i kroppen? Tror också att all träning har bidragit till mitt fina resultat på vågen denna vecka!

Vägning
Här kan jag inte vara annat än bara nöjd!

Förra veckan visade vågen;
77,3 kg

Idag;
75,8 kg


-1,5 kg!
Hurra!


Nästa vecka
Inför nästa vecka hade jag tänkt mig ytterligare fem träningspass. Nike+ var en underbar variation till löpningen och jag kan verkligen känna att jag har aktiverat andra muskler i kroppen som jag inte gör med löpningen. Nästa vecka blir det då två pass med Nike+ och tre pass på löpbandet. Angående kosten är det bara att köra på som vanligt, bör nog försöka undvika sötsakerna.

Hur går det för er andra med träning och suntlevende?
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar