17 feb. 2013

Ny kosthållning!

Kära dagbok...
Idag var jag och träffa min ena bror och träningsfreek som han är kom vi strax in och prata kost och träning. Han hade lite åsikter om min kost gott folk! Så nu ändras den och jag kommer köra stenhårt nu första månaden, ser jag inga resultat som jag är nöjd med lägger jag ner det hela.

Vad går det ut på då?
Jo, nu blir det att plocka bort de stora intaget av kolhydrater (min personliga favorit) och istället köra stenhårt på proteiner och grönsaker + lite proteinshaks. Jag ska också lägga till två mellanmål som jag i dags läget är urusel på att äta.

Meny!
Frukost ca 7.00
Kaffe (de kan jag bara inte vara utan just på morgonen)
Smoothie med frystabär, havregryn, mjölk och kvarg
(om önskas kan man ha i protein pulver också).

Mellis ca 10.00
Frukt

Lunch ca 11.30/12.00
Proteiner och grönsaker

Mellis ca 15.00
Frukt

Middag ca 18.00
Proteiner och grönsaker

Om jag innan läggdags/efter träning skulle vara hungrig kan jag då ta en shake, äta lite kvarg eller lite keso.

Strider mot mitt vetande
Hela denna kosthållning strider mot allt jag gjort innan för att gå ner i vikt. Men jag är helt inne på att detta kan fungera därför ger jag de en månad sen utväderar vi. Min bror får bli syndabock om det går helt åt pipsvängen...

Extra stöd får jag från min fina man som också blev helt peppad och vill äta efter samma koncept, det gör ju det hela bara enklare.

Men en förutsättning för att detta nu ska fungera är att jag också fortsätter träna, enligt min bror. Där tror jag han har helt rätt, men de är ju inte problemet träningen är idag en del av vardagen och något som jag saknar om jag inte genomfört den.

Hej då smörgåsarna till frullen och välkomen smoothie!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar