3 feb. 2013

Vägning 2:5

Kära dagbok...
Ännu en vecka har gått, men denna vecka har jag i alla fall varit frisk. Helt underbart! De har också gjort att man kunnat träna och äta en bättre kost.

Kosten
Den har funkat bra denna vecka tycker jag. Dock har jag vissa dagar varit extra sugen och ätit kanske lite för mycket mat men de beror nog på att man vill få upp sin energi. Sömnen har under veckan varit ganska lidande pga barn som vaknat ganska mycket. Men med dagens resultat är jag nöjd med veckan.

Förra veckan visade vågen;
77,3 kg

Idag;
77,3 kg

Jag är helt klart nöjd!
Så länge det inte blir ett + på vågen är jag lycklig

Resultat!
Det är ju faktiskt så att det har hänt något med min vikt och min kropp sen jag började min resa. Tänkte nu att jag skulle förmedla lite av de också.

Jag har idag lyckats gå ner 15 kg! Helt klart värt att sträcka på sig tycker jag.
På bilden nedan har jag ett par byxor som jag inte kunde få på mig när jag började min resa, nu är dem så stora att jag tappar dem och får ta och lägga undan dem nu. Bara kul tycker jag!



Träningen
Alla tre pass har blivit av denna vecka. Känns helt underbart. Springer nu mina 5 km och springer dem under 40 min. Känner mig så himla stolt. Nu är det bara att hålla fast vid denna sträcka och försöka förbättra tiden för i Maj gäller det - Vårruset!

Efter igår kväll kommer jag också börja att använda Nike+ (ett träningsspel till xboxen). Tanken är att jag ska köra de två gånger i veckan. Detta innebär i så fall att jag från och med nu har 5 pass inplanerade varje vecka. Blir spännande om man orkar och om tiden finns att genomföra dem! se videon nedan för att få en bättre uppfattning om vad jag pratar om.



Nästa vecka
Inför nästa vecka gäller det att tajta till kosten lite så att jag inte svävar iväg, måste bli bättre på att ta en frukt istället för extra mycket god mat (mitt största hinder). 5 träningspass inplanerat, minst tre av dem hoppas jag på att få till. Ska också bli spännande att börja använda sig av Nike+, härligt med lite variation i träningen vilket jag känner att jag kanske behöver nu.



/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar