24 mars 2013

Vägning 2:12

Kära dagbok...
Vilken deppig vecka jag haft! Början av veckan var bra men sen föll de. Vet inte om de beror på att de kom mer snö och våren försvan eller att det blev 2:a vecka i rad med sjukt barn hemma vilket gör att man inte kan göra så mycket mer än vara hemma och strosa. Men efter två veckor är de ganska trist och man känner sig omotiverad och instängd.

Kosten
Här har det inte blivit riktigt som jag vill denna vecka. Ett sötsug infann sig och jag har inte kunnat motstå bullarna i frysen. Hade det varit bara en dag denna vecka hade de väl inte gjort så mycket men tyvärr är så inte fallet. Har också ätit lite kolhydrater till måltiderna. Blir att ta nya tag nu!

Vägning
Med fel kosthållning blir också resultatet inte riktigt som man önskar men jag kan inte skylla på någon annan än mig själv här.

Förra veckan visa vågen;
75,2 kg

Idag;
75,5 kg

+ 3 hg
Suck!


Träningen
Efter lite utvärdering kommer jag nu lägga om träningen lite. Måste få in en vilodag i mitten på veckan kroppen orkar inte 5 dagar i rad känner jag och det blir bara att jag inte utför träningen eller gör det halv hjärtat. Nu blir det Nike+ på måndag och fredag och löpning tisdag och torsdag och vila på onsdagar.

I veckan som varit har jag gjort alla tre pass med Nike+ men bara en löpning då jag var helt slut i kroppen i trosdags och att springa då var inte ens realistiskt. Löpningen på tisdagen gick dock utmärkt sprang för första gången sträckan 7 km är grymt stolt.

Nästa vecka
Jag tänker ta lite nya tag och hoppas på att motivationen vänder nu under veckan tillsammans med att påsken kommer  till oss samt att nästa söndag blir det åter igen sommartid.


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar