6 mars 2013

Löpningen

Kära dagbok...

Enligt löpbandet idag sprang jag 5 km på 37:40, vilket kändes bra. Totalt sprang jag hela 6 km men kände att jag vill få lite koll på tiden inför Vårruset som är i maj. Det är bara drygt 2,5 månad kvar tills start skottet går. Känns spännande och kul!

Men nästa vecka kan de nog vara dags att öka sträckan på löpbandet igen. Måste börja springa längre nu så jag vet att jag klarar av milen sen i höst då stadsloppet och bråviksloppet går. Jag vet att jag kommer känna mig så grymt stolt när jag kommer i mål!

Tiden i sig är inte så viktig för mig, det viktigaste är att jag tar mig runt och kommer över mållinjen. Det är trots allt första gången i mitt liv som jag ska springa lopp och jag gör det hela bara för mig själv vilket känns så himla underbart!

Längtar dock till lite värme ute så man kan dra på sig skorna och springa ute har en känsla av att jag kanske lyckas få en bättre tid då.

Målet denna månad är att springa minst 60 km totalt, förra månaden sprang jag totalt 51 km så de borde kanske gå. Heja mig!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar