13 dec. 2012

Lite depp

Kära dagbok, idag är det en sådan där dag då man får gräva djupt inom sig för att hitta motivation och ork. Har tappat helt lusten med min träning och kost vilket får mig att känna mig en aning deppig =(

Det blir inte bra när rutiner rubbas (då de som rubbar det hela är trevliga tillställningar som man vill vara med på). I måndag var det jag själv som var iväg och träffa kollegorna och blev bjuden på bio av jobbet, filmen var super kul och det var verkligen skönt att komma hemifrån ett tag utan barn. I tisdags var det M;s tur att vara iväg på roligheter med jobbet julbord och allt. Jag själv var helt utpumpad på kvällen då jag var själv med barnen (Casper valde också att provocera till max just den dagen).

Det som då hänt då vi föräldrar varit iväg på lite roligheter är att träningen blivit lidande. Jag har inplanerat att måndagar, onsdagar och fredagar ska lite träning klämmas in. Måndagen gick helt bort denna vecka, i tisdags gick det ju inte att ta igen då jag var själv hemma men igår då? Nä, då sluta kvällen i soffan med en kopp te och lussebullar tillsammans med mannen istället så ingen träning då heller.

Dåligt samvete får jag men känner också att motivationen är långt ifrån topp. Skulle behöva en rejäl dos av motivation och inspiration.

_______________________________________________________________________


För ett tag sen råkade Casper tappa min kamera i golvet vilket ledde till att den gick sönder helt eftersom att den landade väldigt olyckligt. Igår kom min nya kamera hem på posten vilket blev min (försenade) födelsedagspresent från M. Den har en massa coola effekter och inställningar. Blev mycket glad och så fick jag den i rosa också =)


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar