19 juli 2012

Biltårtan

Kommer ni ihåg Barbapappa tårtan som jag bakade till Caspers 1 årsdag?
Jag kunde bara inte vara sämre detta år (eller hur?)
Så i år blev det en BIL.

Så här gjorde jag Caspers hemmagjorda biltårta!

Jag börja med att göra en form i foli och sen i med smeten (tredubbel sats).


Efter en tid i ugn blev det att svettas, botten skulle delas!
När dem var delade så var det i med fyllning!


Mums!
För att få tårtan ännu högre, gjordes ännu en tårtbotten del...


Nu såg den ut så här...



Det svåraste kvar till sist.
Marsipanen!
Den skulle färgas och kavlas ut och slutligen på tårtan
utan att gå sönder...(hjälp!)


Jag klarat!!!
Sen slutligen sista dekoren...



Casper var hur nöjd som helst och tyckte den var super god!
Jag undrar vad det blir nästa år?
Då har jag två tårtor att baka fram, hjälp hur ska de går?
/L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar