17 juli 2012

Bror & Syster

Innan Cleo föddes läste vi på om hur syskon kan reagera med att få en lillebror/lillasyster. En reaktion som kan bli är att man blir aggressiv och slår sitt nya syskon vilket vi förberedde oss på och diskuterade en del jag och min man innan. Hur gör vi om det händer och hur ska vi kunna förhindra det hela.

Cleo är nu 2 månader och ännu har vi inte sätt till varken hat eller avundsjuka fån Casper på sin syster. Det är bara KÄRLEK i mängder. Det värmer så gott i mitt mamma hjärta när jag ser hur mån och kärleksfull han är mot sin syster. Tänk vad härligt det ändå kan vara att få vara bror och syster.

Att ha samma pyjamas är mysigt och häftigt!

Om Cleo är ledsen är Casper snabb med att hämta en napp
så att hon kan bli glad igen.
Tröstar gärna med att klapp mjukt på magen.

Ligga under babygymmet med lillasyster är SÅ mysigt!

Mina fina små barn!
Tänk vilket lycka man har som får låna dem ett tag!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar