14 nov. 2011

Jag mår illa som en gorilla...

Nu är jag rädd att det blir ett inlägg med lite suck och stön och en massa gnäll.
Men måste få ur mig lite...

Idag går jag in i vecka 15 på graviditeten och mår fortfarande skit illa och spyr.
Jag har så ont i halsen av allt kräksande och magmusklerna ska vi inte tala om, som tur är har jag fått gjort mina otrevligheter hemma i min egen vrå förutom 1 gång då jag inte hann in från bilen till lägenheten. Då var det bara snällt att ställa sig vid gräset och spy i fria allmänheten.
Jag är glad att detta bara hänt en gång, vart extremt nära på jobbet några gånger men har kunnat förhindra de genom att sätta mig ner och andas.

Nämnde jag att det värsta jag vet är att spy!
Nu inne då på vecka 15 med illamående och kräks börjar jag bli less på det hela. Har nu sår i halsen av alla gånger som man kräks att det också blöder varje gång jag står där hängande över diskbänken.

Uppe på detta har jag en rejäl förkylning som självklart satte sig i halsen och nu här på eftermiddagen/kvällen har min rösta försvunnit mer och mer.
Räckte det inte med de jag redan hade?

Känner mig trött och less på detta nu.
Vill må bra och känna att vardagen känns lite roligare!

(ursäkta för ett mycket bittert inlägg)
/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar