17 maj 2011

I lördags, söndags, igår och idag...

Det ena efter det andra, man får inte glömma och andas också...
Det är mycket i min vardag som sker och när jag väl slår mig ner och finner ro i kropp och själ finns inte så mycket energi för något annat än att slöa i soffan. (Vilket enligt mig man måste unna sig själv.)

I helgen sov Casper över hos mormor och morfar för första gången, vilket gick jättebra. Själv tyckte man det var lite konstig att han inte sov hemma, men oj vad tungt man sov själv. Lördagen fick vi Stockholms främmande, hela Magnus familj kom ner, mycket trevligt. På söndagen kom min familj över för att firra mig, dem ställde sig på gården och sjöng så fint. Hihi...hela gården vet nu om att jag blivit gammal, och framför dem stod en fin vacker cykel. Oj, vad man blev glad!

Förra veckan var man på arbetsintervju, vilket gick mycket bra och det verkar vara en spännande plats att få arbeta på. Igår ringde chefen och var mycket nöjd med samtalet med mig och ville nu att jag skulle få träffa arbetslaget som man ska ha samarbete med. Imorgon ska jag dit och prata med dem, det ska bli spännande, kul och intressant. Efter det får vi se vart det leder...

Idag har det varit träning på förmiddagen med mamma och min bror. Det kändes riktigt bra att springa på bandet idag, lite tyngre var det på maskinerna. Självklart tog jag cykeln till träningen och invigde den, kändes lite ovant att cykla ha ju inte gjort det på så där cirka 3 år. Men efter några gånger på cykeln ska det då känns som vanligt skulle jag tro.

När jag väl kom hem insåg jag att mitt smink, foundation och mitt puder var helt slut. PANIK! Så det blev en en tripp ner till stan och köpa nytt. På vägen hem öppnades himlen och regnet bara öste ner, blev dyblöt, inte lika roligt men men jag fick mitt smink i alla fall.

Kvällen blir det att laga lite go mat och sen sova för att orka upp till babysimmet imorgon som är sista gången.  Då ska morbror Ludde med, mycket mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar