8 juni 2011

Hjärtat mitt blir så varmt

Efter en lång och mycket varm dag slutar man aldrig att bli överraskad och  enormt lycklig...

Dagarna känns långa och väldigt varma just nu. Klaga på den sköna värmen ska vi inte men det blir lite svårt med den lille, han är varm, vi är varma och hur löser vi de? Vi har tillbringat flera dagar hos mina föräldrar och legat i poolen hos dem, väldigt skönt!


Igår blev min lilla prins 11 månader!
Tiden springer verkligen iväg och snart är han 1år, vart har detta år tagit vägen? När blev min lilla bebis stor? Ja, den som visste det. Efter lunchen igår gick jag och Casper till Folkets park och myste. Vi hade med oss lite mellanmål och hade fult upp med att kolla in spårvagnen som åkte förbi var 10:e minut. Mysigt och varmt!




Idag har jag varit på mitt nya jobb hela dagen vilket innebar en hel dag att vara med andras barn förutom mitt eget. Kändes märkligt och lite underligt, men också skönt att faktiskt jobba. Extra tungt tyckte jag att det var idag då min lilla prins fick två vaccin sprutor, kändes så konstigt att jag själv inte skulle vara med när han skulle få dem. Självklart gick ju allt bara bra, pappa var ju med.

När jag väl kom hem möts man av ett stort leende av sin son och en kram. Hjärtat mitt smälter! Lite senare när jag sitter på golvet och Casper far runt som en lite tornardo så ställer han sig upp vid soffan (som han alltid gör) och så tittar han på mig släpper soffan och går mot mig med ett glädje tjut och bara skrattar. När han förstod vad han gjort gör han om detta om och om igen, han skrattar förtjusande och både jag och Magnus skrattar och har glädje tårar i ögonen. Vilken kille jag har! Skulle nog tro att han går omkring på sin 1årsdag.

Jag blir så varm i hjärtat, tänk att jag har en sådan fin liten kille.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar