27 juni 2011

Ny inredning på balkonegen

Idag bestämde jag mig för att göra om och göra rätt...

 Jag vet hur jag vill ha det, varför gör man då inte rätt redan från början? Att göra saker halv bra eller bara lite provisoriskt blir aldrig bra i längden. Efter vår frukost som idag blev en mycket sen sådan (kl.10.00) så drog jag och Casper hem till mormor och hämta smultrons plantor, tack snälla mamma för dem! Snabbt iväg igen till IcaMaxi för inhandling av mat och en ny café grupp till balkongen.


Som vanligt lyckas Casper och jag få en sådan där scanner som slutar fungera, tror det är 4 gången sen vi börja handla där i Januari, suck! Men vi hitta ett fint litet bord och två par stolar till. Blev riktigt nöjd och att priset var lagom dyrt kändes ännu bättre.

Hemmabygget
Till blommorna fixade händiga jag ett litet hemma bygge. Tog två hängare som jag hade sen innan och monterade en (typ) skohylla för att enbart få ett hyllplan. Smällde ihop allt med lite skruv och vips så hade jag en hylla som jag önska. Man tager vad man haver (haha).

På kvällen invigde vi den ny inredningen genom att äta middagen där ute. Vilket var super mysigt men också super skönt eftersom att vi inte har solen där på kvällen, svalt och underbart behagligt. Vi hoppas på att kunna  få njuta av balkongen mycket mer nu och förhoppningsvis så kanske våra grannar inte röker just då vi sitter där. Har tyvärr rökande grannar åt alla håll, uppe, nere och åt sidorna vilket gör att det luktar apa på vår balkong och i sovrummet om balkongdörren står uppe.

Nya bordet & stolarna
Goda smultron


Nya stolarna är super sköna!

Imorgon blir det poolen oss mormor. En massa bad och sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar