29 maj 2012

Familjen


Egen tid! Jag som trodde att jag inte hade någon förut, haha...nu har jag verkligen inte någon! Allt går i ett känns det som och våra två underbar veckor som vi haft tillsammans som familj är nu slut. Magnus är tillbaka på jobbet och Casper på förskolan och jag och Cleo är nu själva hemma. Att vara hemma hela familjen dessa två veckor har varit väldigt välbehövligt för alla tror jag.Helt plötsligt blev vi en mycket större familj och hur ska man anpassa sig till de...

Cleo har ännu inte kommit in i några rutiner utan lever lite som hon själv behagar, vilket gör det svårt för en annan att planera något än, jag är bara glad när allt flyter. Lyckades få in amning, frukost och lämning på förskolan idag ganska bra, var dock en helt kvart för tidig på förskolan så imorgon blir det nog att åka lite senare. Svårt att veta hur trafiken är när just vi ska åka. Nu återstår bara resten av dagen, få till amningen, lunch för mig och befinna mig på bvc 12.30 för att sen själv vara hos läkaren 13.00 och senast klockan 14.00 hämta Casper på förskolan. Jag bara hoppas på att min lilla prinsessa tänker vara samarbetsvillig...

Imorgon har jag inget farande förutom lämning och hämtning av Casper vilket känns skönt. På torsdag blir det att hänga på stan med fina Lisa och hennes lilla tös My, ska bli riktigt trevligt. Fredag ska jag för första gången vara ensam med båda barnen HELA dagen, är grymt nervös då Casper är inne i sin trots period och gör gärna allt annat förutom det man säger. Men, men det går säkert strålande bra.

"Livet är hårt på en pinne, men det är värre om pinnen försvinner"

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar