10 maj 2012

Utvilad!

I natt sov Casper i sin säng ända fram till kl 5 på morgon vilket inte har hänt sen vi började med att packa inför flytten. Troligen har han tyckt att det varit allt för mycket knasigheter som vi hållit på med, men nu när vi börjar få lite ordning i nya hemmet känns det som han börjar lugna ner sig igen. Både jag och Magnus kände oss skapligt utvilade vid frukostbordet vilket var ett tag sen. Vilken skillnad det gör att få ha sängen för oss själva, blir ju ganska trångt i vår lilla 160 säng när väl Casper vill sova hos oss.

Den 9 Maj (igår) blev en mycket fin dag! Min kära vän Lisa blev mamma till en liten tjej och jag önskar dem alla lycka till nu med allt som väntar dem. Min mammas hund Maja valpade igår också så även hon blev mamma för första gången till 5 st små söta valpar. Nu väntar vi bara in mig!

Trodde nog att det hela skulle komma igång igår kväll då jag hade haft oregelbundna förvärkar i 24 timmar + att jag sprungit på toan under samma period, så då tänkte jag nu ställer kroppen in sig för att födda yes, nu kör vi. Men efter halv elva igår kväll har inget hänt inte ens en liten förvärk, så det var väl bara ett falskt alarm.

Eftersom att jag känner mig rejält pigg idag ska jag ge mig på att packa upp ännu fler kartonger (hoppas på att orka mer än typ 2 st idag). Det är så skönt när allt börjar komma på plats och man vet vart man har sina saker igen. Senare ska jag nog unna mig en lång och varm skön dusch, då jag nu har en som jag faktiskt får plats i jämfört med duschkabinen i gamla lägenheten.

Njut av dagen, imorgon är den historia!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar