7 maj 2012

I väntans tider...

Nu har vi flyttat och bor i vår nya lägenhet. Känns helt sjukt bra och trots röran som just nu infinner sig känns detta så mycket "hemma". Det var väldigt länge sen jag kände så för det hem jag bott i, men nu så nu känns det helt fantastiskt. Detta hem har vi valt och till och med äger, känns lite märkligt. Men innan har det varit mycket att vi bara "tagit" en lägenhet för att ha någon stans att bo på men denna gång har vi faktiskt valt att bo här. Oj, vilken skillnad det blir.

Just nu har jag gått in i fasen "i väntans tider..." allt har fallit på plats nu efter flytten och jag känner mig nu helt redo för att den lilla ska komma ut. Jag är ju dock beräknad till söndag men för min del får h*n gärna komma nu under veckan så vi kan mysa tillsammans i helgen. Å, så jag längtar!

Idag blir det att vila mellan varven. Körde man och barn till jobb och förskola i morse, sen ska jag iväg och träffa barnmorskan och efter de hem igen för att äta lunch och mera vila innan jag ska åka och hämta hem min lilla familj för att åka och handla hem mat (ganska tomt i kyl och frys). Mycket farande blir det idag men har hört att de kan sätta igång förlossningen om man är i full fart så gärna för mig.

"Nu får du komma, vi väntar på dig..."
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar