18 aug. 2012

Vågen min värsta fiende eller min bästa vän?


Hej mina läsare!
Nu ska jag göra något som jag aldrig trodde att jag någon sin skulle våga mig på.
Jag ska avslöja min vikt, vecka för vecka.
Tanken med det hela är att det ska motivera mig och göra att jag kämpar på lite extra med att få bort de där gravidkilona som man fått efter två graviditeter. Innan Cleo hamna i magen hade jag fortfarande 10kg kvar efter graviditeten med Casper och att gå ner i vikt när man är gravid på nytt är ju helt omöjligt (och till och med farligt tror jag).

Tanken är nu att det ska bli ett inlägg i veckan som då presenterar eventuell vikt minskning eller ökning (hoppas inte på det sista) och dessa inlägg kommer då på söndagar eftersom jag har min vägning dessa dagar, därav kommer första inlägget redan imorgon. Jag kommer också att berätta hur väl jag ätit en bra kost och om träningen fungerat under veckan.

För att göra allt lite mer intressantare ska ni få veta vart jag startade.
Sista inskrivningsvikten hos barnmorskan med Cleo i magen var; 101kg
När jag kom hem från BB visade vågen; 92,3kg
Förra söndagen stod vågen på;  86,2kg

Vad visar vågen imorgon???
Jag hoppas verkligen på positiva besked så som jag kämpat denna vecka!

Stötta och peppa mig nu är du snäll!
Det kan behövas!
/L

2 kommentarer:

  1. Vad modig du är! Jag har också för många kilon jag släpar på, väger ganska exakt tio kilo mer idag än vad jag gjorde innan jag blev gravid med William. Under en period var jag nere på den vikten igen men så hände en massa jobbiga saker på mitt gamla jobb och kilona smög sig på igen. Idag har jag försökt peppa mig själv genom att köpa bra träningsskor och nya träningskläder, kanske kan det motivera mig lite extra? Jag kände mig iaf snygg när jag sprang ikväll!

    Lycka till Linda!

    Kram, Emma

    (Ps. Jag måste säga att det är svårt att läsa det typsnittet du använder nu, ofta orkar jag inte riktigt det. När inlägget verkar riktigt intressant får jag kopiera och klistra in i ett worddokument och så byta typsnitt... Det kanske är fler som tycker det är svårt att läsa? Bara en tanke...)

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!
    Jo, jag hoppas detta ska ge mig den där lilla extra kicken fram till mållinjen.
    Att ha nya och bra kläder vid träningen är jättemotivernade. Köpte själv ett bar nya skor för ett tag sen (då måste man ju använda sakerna när man väl köpt dem, kan ju inte stå och samla dam bara)

    Tråkigt att du har svårt att läsa :/ Undrar vad de kan bero på? Nämligen väldigt tydlig text på både min och mannens dator. Ska se om jag kan ändra den senare - bra att du säger till :)

    Kramar på dig och lycka till nu även du med kilona :)

    SvaraRadera