23 aug. 2012

Min tid är det andra som bestämmer över...

Den efterlängtade torsdagen kom och jag skulle efter att jag lämnat av Casper på förskolan få träffa lite andra föräldralediga mammor och gå en långpromenad. 

Det visade sig ganska snart att denna härliga torsdag inte skulle börja så bra som jag hade hoppats på.
Casper enormt snorig och jag funderade nog 100 gånger på om han verkligen skulle gå idag,
men han fick göra så eftersom det fortfarande är inskolning och varken hängig eller febrig.
Lämningen gick sådär idag!
Många tårar, men idag vinkade han i alla fall!

Direkt efter lämningen började självklart Cleo bli missnöjd.
Vi mammor från Focken gick mot Hemköp där vi skulle möta upp resten.
Cleo blev mer och mer sur...
Tänkte att jag springer upp efter bärselen och går med den,
de andra skulle snällt vänta på mig.
Väl i bärselen utbröt paniken hon Cleo.
Jaha...var bara att inse lägget, jag skulle få hoppa över promenaden.
Självklart hade jag inget nummer till mammorna vid Hemköp så var ju tvungen att springa ner och tala om att jag inte skulle med så dem inte stod där och vänta i all evighet.

Det är inte jag utan mina barn som har makten över min tid!

Efter att hon fått i sig lite mat såg det ut så här...
(Grovhångel med tusenfotingen)





Efter en liten stund på lekmattan var det en dam som somna gott igen.


Ja, planera för mycket av sina dagar ska man inte göra, det blir aldrig som man tänkt sig ändå.
Jag hoppas nu bara att resten av dagen flyter på lite bättre.
Efter jag hämtat Casper blir det att åka och hämta gammelfarmor Inez som ska följa med oss hem på en lite fika och få se hur vi bor.
Hoppas då att barnen smidigt följer med.

/L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar