24 mars 2011

Lekrummet

För er som följt mig sen tidigare vet att vi nyligen flyttat och att i vårt nya hem nu ska inreda varje rum så som vi verkligen vill ha det. Där vi bodde förut gjorde vi aldrig riktigt de eftersom att vi visste att vi "snart" skulle flytta, sen att vi bodde 2 år utan att trivas är en annans sak. Därför är vårat mål att inte göra om detta misstag igen, så oavsett om vi bor i 2 år eller 10 år så ska vi trivas NU inte sen.

Det rummet som vi nu är klara med är lekrummet (det går ju inte så fort när man inte har den ekonomiska biten till att göra allt på en och samma gång). Bjuder därför på lite bilder på hur det blev...


Tavlorna har jag gjort själv



Gardinen och överdragen till kuddarna sydde jag till själv
när jag väl hittade tyget som passade.

Bilmatta, nästan ett måste!



Dumbo kan man få rida på

Hallå!

Spegeln på golvet är en favorit

Vi är nöjda med rummet och det har just fått den där känslan som vi ville. Mjukt, varmt och mysigt. En mysig stund i soffan med en bok eller att köra snabbt med bilarna på mattan, vad vi än hittar på så lär det bli spännande...

Vilket rum som blir klart här näst, vet jag inte riktigt men hoppas på köket, där saknas bara en liten detalj sen är jag nog helt nöjd.

/Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar