30 mars 2011

Drömmar & Mål

"Om livet skulle vara enkelt,
skulle det inte vara någon utmaning"


Detta är mitt eget citat som jag påminner mig själv om med jämna mellanrum. När dagen känns tuff eller när man ska göra något som man kanske inte riktigt vill men måste. Eller när man bara känner att livet är tungt. För visst är det så att alla dagar kan inte vara den där perfekta dagen när allt känns toppen och livet leker. Positiva tankar kan göra att man tycker den där skit dagen inte blir så dålig ändå.

Livet är lite som en utmaning, eller hur? Vi har alla dessa förutsättningar för att forma livet, så frågan är väl bara - vad vill man med livet? Vad är mina mål och drömmar? När man vet det då finns det bara en sak kvar att göra, kämpa! Vill man så når man sina mål och man uppfyller sina drömmar.

Jag drömmer vill jag lova och några av alla mina drömmar har redan uppfyllts, nu väntar bara alla de andra på att slå in. Drömmar är bra för det är dem som får oss att fortsätta ta sig an nästa utmaning som livet bjuder på.

Vad kommer livet bjuda på imorgon? Vem vet?
/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar