18 mars 2011

Tisdagskvällens pyssel!

Vad är det som händer i vår värld? Efter nattens mörker vaknar man upp med två små fötter i ansiktet och sen ser man ut genom fönstret...SNÖ! Det bara öser ner! Var det inte så att våren var här? Enligt vädersnubbarna så var det ju vår nu (plusgrader i sju dagar) hur kan det då komma sig att det kommer en drös snö nu?




Så här "Vackert" ser det nu ut utanför vårt fönster i vardagsrummet. Kan man bli mer bitter på detta väder. Här hade man ju börjat fundera på om man skulle börja plocka fram vår jackan, men nu inser man att det får nog  vänta ett tag till








Scrapbookingkursen

I tisdags var jag och min vän på en scrapbookingkurs. Tänkte nu vissa vad jag fick göra och lyckades åstadkomma under mina tre timmar den kvällen.


 Det var en ganska rolig kurs, man fick lite idéer hur man kan utveckla sitt pysslade en del så det var roligt. Dock är materialet extremt dyrt så man ska ha pengar på fickan för att kunna köpa in lite som man verkligen kan göra det bra.

För mig är det verkligen en grej jag skulle kunna fortsätta göra men då måste jag ekonomin för det först. Finns så himla mycket annat som jag känner att jag vill ha innan jag kan gå köpa mig mer pyssel för att roa mig själv.





Ikväll blir det parmiddag med grannarna. Ska bli super trevligt. Innan dess blir det att plocka lite här hemma och göra en fin dukning till middagen och så självklart ta hand om bustrollet.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar