29 mars 2011

Trött

Klockan tre i natt vaknade jag av en spark i ansiktet. Hmmm...vad händer. När jag väl förstår vart jag är och vad som försiggår ser jag hur min son (i sömnen) rullar runt, kryper och klättrar för fult mellan mig och pappa. Försöker lugna ner honom utan att väcka honom och läger honom tillrätta.

När klockan är halv fem ger jag upp, vad håller han på med? Då tar jag beslutet att gå och fixa en flaska välling, vilket han sen dricker upp hela av och somnar äntligen om. När vi väl sen MÅSTE upp klockan sju eftersom vi ska på babysim sover han som en stock ungen och vill helst ligga kvar och bara mysa. Man känner sig själv inte direkt motiverad till att gå upp och fixa frukost, men vad gör man?

Simmar som fisken i vattnet och blir överlycklig när han får på sig puffarna på armarna, för då får man simma helt själv utan att mamma håller i, det är ju toppen! Mormor var med och bad idag också, jättemysigt!

Väl hemma igen blev det gröt och när den var uppäten och nya torra kläder var på satt somna både han och jag i sängen igen. Halv två vaknade vi som först igen och då var det dags för lunch...

Ibland känns det som man inte gör annat än att sova, äta och byta blöjor. Men som en dag som denna tror jag inte att jag skulle orka så mycket mer. Trotts att jag inte gjort något speciellt denna dag tycker jag att det är skönt att det snart är kväll och man får gå och sova igen, för fy vad jag är trött...

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar