1 apr. 2011

En varm och välkomnande öppna förskola

Igår gjorde jag och Casper ett nytt försök med öppna förskolan, men den här gången gick vi till en annan. Visst blir mycket längre att gå, istället för ca.5 min så blev det en promenad på 35min ungefär. Men det kan det helt klart vara värt. Det var ganska enkelt att hitta, som tur var det en pappa med sin lilla dotter som kom precis innan oss som jag kunde "följa efter" så jag visste vilken dörr jag skulle in i.

När vi väl kom in blev vi varmt välkomnande. Fick en rundtur och lite information om hur det gör hos dem. Även övrig personal var framme och hälsa och hälsa välkommen. Vilken skillnad! Gillade också lokalerna mycket bättre. Var mer öppet och kändes större även om det kvadrat mesigt nog är samma storlek. På detta ställe bjud dem enbart på smörgåsar och kaffe/te inget fikabröd, vilket jag tycker va super bra!

Casper verkade gilla stället också. Efter sångstund och mellanmålet blev det fullrulle även på honom. Känns skönt att man hittat en annan öppen fsk som passar en så mycket bättre. Kommer troligen redan nästa vecka att gå dit igen.

Det fanns baland annat en härlig spegel där för barnen, vilket Casper tyckte var lite spännande...




/Linda

1 kommentar:

  1. Ja, jag tänker nog börja jobba till sommaren, så Jens får va hemma lite också. Det skulle va bättre för vår ekonomi också om jag fick ett fast jobb =) Men vi får se, inte det lättaste att hitta jobb verkar det som!

    Ja, tiden går så fort.. man hinner knappt reflektera! Hoppas allt är bra med er =)

    SvaraRadera