3 apr. 2011

Underbara lördag

Vill börja detta inlägg med att berätta om min fantastiskt underbara lördag! Dagen började med ett träningspass på gymmet med mamma och ena broder. Där jag till och med gav mig på att springa på motionsbandet. Är grymt imponerad av mig själv då jag tycker dessa band är lite läskiga och jag är livrädd för att ramla av.

Väl hemma igen blev det att försöka göra sig vacker (eller vackrare som mannen säger) och äta lite lunch innan vår barnvakt kom (mormor). Jag och mannen min fick igår en dejt. Vi tog en promenad ner till stan och myste för oss själva, blev också en fika. Det är fantastiskt att få dricka upp sitt kaffe medan det fortfarande är varmt till sista droppen.

Hemma igen blev det sedan att börja med middagen till kvällen då min äldsta lillebror skulle komma på middag. Blev skinskstek i ugnspåse, grönsaker, kokt potatis och gräddsås. Riktigt gott! Casper åt även han med stor aptit, tror nog jag har en liten finsmakare till son. Jag och brodern dela på en flaska rött också, super gott.

Kvällen avslutades med en film som bara jag såg klart. Mannen gick och satte sig vid datorn, sonen somna i sin säng och brodern somna i soffan. Avslappnat och tryckt, en helt underbar dag.



Idag har vi adopterat lite fiskar också. Så nu har vi fullt med små "fiss" (fisk) som Casper säger. Blev riktigt vackert med så många olika fisk arter. Nu får vi bara hoppas på att det inte dör en efter en.








Casper tar en liten tupplur på golvet

/Linda

1 kommentar: