4 apr. 2011

Nakenbilder, inte okej!

Ibland undrar jag verkligen kring det nya fenomenet Facebook. Jag brukar själv Facebook och tycker det är en bra sida och kul att använda den. Men, ibland blir jag lite fundersam. Vart går gränsen för hur mycket man ska dela med sig av sitt liv, av sina barn? Älskar bilder och dela med mig av min egen vardag och tycker om att läsa och se hur andra har det i sina liv men...

När jag ser bilder på nakna barn som öppet visas offentligt undrar jag lite hur föräldrarna tänker. Att lägga upp en bild på sitt barn naken är väl bara onödigt? Genast tänker jag på alla pedofiler så skulle kunna få tag i bilden och det är så onödigt. Vart går gränsen för barnets egna integritet? Jag vet att jag själv nog inte skulle vilja se bilder på mig som liten och naken. Vart går gränsen för att göra det okej?

Nakenbilder är inte okej! Oavsett ålder
Vi har en extrem makt över våra barn när det gäller att offentliggöra dem och då måste vi också vissa dem respekt och skydda dem.  När jag då ser föräldrar som lägger upp bilder på sina nakna barn blir jag både upprörd och lite irriterad.

/Linda

3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Det är ett stort ansvar att vara förälder och inom det ansvaret vilar att vaka över barnets intresse. Jag hade inte velat att bilder av mig spreds som naken och ett litet barn har ju svårt att själv avgöra _nu_ vad som ska hända med bilderna. Om tio år kanske man kan fråga och få ett svar men tills dess tycker jag nog att man får hålla sig från att publicera liknande bilder.

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig Emma!
    Bilder på sina barn är okej så länge kläderna sitter på.

    SvaraRadera
  3. Sant så sant!! Ibland undrar man vad folk tänker med..

    SvaraRadera