13 jan. 2013

Vägning #2:2

Kära dagbok...
Då var det dags för årets andra vägning...

Förra veckan visade vågen;
79,1kg

Idag;
79,0kg

-1hg vet inte om det är så mycket att heja för men men


Kosten
Jag har under denna vecka haft ett enormt sug som jag inte känt på mycket mycket länge. Har blivit extremt hungrig på kvällskvisten vilket gjort att jag tagit en smörgås eller två. Matportionerna har nog också blivit en aningen för stora då det känts som att jag inte kunna bli mätt. Jag har inte alls kunnat förstå varför jag känt detta tills igår kväll då jag fick min förklaring. Mensen har återkommit! Så med den vetskapen känner jag mig nu väldigt lugn och också nöjd med dagens vägning.

Träningen
Har gått super bra denna vecka. Trots att sömn har varit en stor bristvara den gångna veckan har jag ändå lyckats att finna energi till att träna. Tre pass har blivit gjorda och jag har också slagit nytt rekord på löpbandet. Har denna vecka för första gången i mitt liv sprungit på 11,0km/h. Vilken härlig känsla! Första gången jag vågade mig upp på ett löpband (har alltid tyckt det varit lite läskigt) då sprang jag (lunka) på 6,5 tror jag det var, de är det jag går på idag i min intervall. Det är så roligt när man verkligen ser men också känner att det händer något och att man faktiskt blir bättre och snabbare.

Nästa vecka
Att komma under 79 igen är självklart målet. Hoppas på att suget för mat och sött nu försvinner och att jag lyckas hålla en mer normal kost. Mina tre inplanerad träningspass vill jag också lyckas med att få till. Hade nu tänkt att öka min sträcka, springer idag 4,5km. Har dock inte bestämt med hur mycket jag ska öka sträckan, vårruset är 5km så snart måste jag börja springa den sträckan för att träna upp mig. Jag får se vad jag bestämmer mig för imorgon då jag springer igen.



/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar