30 mars 2012

Veckan som gått...

Redan fredag...Vad har vi ägnat veckan åt då? Jo, sjukdom - Igen! Denna vecka har jag legat med feber, värk i hela kroppen och på det lite huvudvärk och en mycket dålig mage. Men idag känns det som att helgen nog kan få intas med friska tag, jag hoppas!

Måndagen började dock mycket bra denna vecka eftersom jag inte blev dålig förens fram emot kvällen. Casper fick vara ledig och han och jag hade en mamma och son dag, hur mysigt som helst. Ingen stress och jäkt infann sig på hela dagen. Vi bara njöt av att ha mysigt ihop. Åkte en sväng till HC där vi inhandlade ett par nya skor och en utomhusdress som ha nu kan ha när det börjar bli allt för varmt med overall. Hela dagen var verkligen topp mysig ända tills jag började må fruktansvärt dåligt.

Tisdagen spenderade jag till största del sovande och var glad för att jag åtminstone fick i mig några glas vatten. M fick ta allt ansvar för Casper både vad det gällde lämning, hämtning och matlagning den dagen.

Onsdagen börjar ju strålande bra med att även M känner sig dålig. Ingen av oss orkar ens tänka tanken på att lämna av Casper på förskolan så innan vi ens gått upp ur sängen har vi bestämt att han får vara hemma. Då ringer plötsligt telefonen (två gånger), nu har det hänt något tänker jag... Det är kära mamma som undrar om hon får hämta plutten på förskolan senare. Jag förklarar läget och det slutar med att mamma kommer och hämtar Casper vi halv två senare på eftermiddagen.

Casper får en mysig och trevlig stund hos mormor och morfar och vovvarna såklart. Det blev även så att han sov över och jag hämtade hem honom från förskolan dagen efter.

Att jag själv hade planerat in både packning av flyttkartonger samt att hälsa på kollegorna på jobbet, men inte blir det alltid som man planerat inte. I helgen är tanken dock att vi (eller snarare M) ska fixa bilen. Den ska få bli tvättad, på med sommardäck, vi ska dessutom sätta in bilbarnstolen till den lilla bebisen samt flytta bak Caspers bilbarnstol till baksättet. Kanske känns lite tidigt men jag vill ha allt små fix klart innan vi flyttar, känns som det kommer vara mycket att stå i ändå i maj och då vill jag ha så mycket i ordning redan nu så jag slipper det sen. Det känns också ganska skönt att få in bilbarnstolen klart i bilen redan nu, då man aldrig vet när den lille tänkte få för sig att ploppa ut.

Nu hade jag nog tänkt avsluta detta extremt långa inlägg med några bilder och en video klipp från förra helgen när vi var och matade ankorna i strömmen.




Video!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar