16 mars 2012

Vi blev godkända!

För att få köpa en bostadsrätt måste man först och främst vinna budgivningen men sen är det inte klart där. Utan efter det sen blir det att skriva kontrakt och efter de en extremt lång väntan på att få bli godkänd av den befintliga bostadsrättsföreningen som finns.

Men igår damp det ner ett litet sms från mäklaren att vi nu är godkända och är medlemmar i HSB - HURRA!

Nu ska alla dessa bankpapper fyllas i och skickas in och sen är det bara flyttstädningskontrollen och dagen N, Nyckeldagen då vi får nycklarna i vår hand som är kvar. Sen är lägenheten vår på riktigt! Känns så fantastiskt bra.

Angående min To do- list så går det lite framåt i alla fall. Packade 6 flyttlådor till igår så snart går det att montera ner dem två bokhyllorna i kontoret. Vilket gör att jag kan organisera det lite med alla dessa flyttkartonger som det kommer bli. Det är bra om vi får in helst alla kartongerna i ett rum som vi kan stänga om så att Casper inte får för sig att klättra på dem och packa upp allt igen.

Punkten att ta det lugnt har jag verkligen gjort denna vecka eftersom förkylningen inte har gett mig något val. Blev helt däckad. Igår orkade jag i alla fall stå på bena lite mer än 5 sekunder. Idag känns det bättre men dock inte helt frisk ännu.

  • Besöka Caspers troligen nya förskola (idag kl.10.00)
  • Ansöka om ny förskoleplats till Casper inför hösten
  • Allt som går att packa ner i kontoret ska hamna i lådor samt bokhyllor och hyllor ska monteras ner.
  • Akvariumet ska rensat så att fiskarna kan bli matade igen (för mycket växter just nu)
  • Fixa en födelsedagspresent till min minsta lillebror som fyller 20 år på fredag
  • TA DET LUGNT OCH VILA!
Avslutar detta inlägg med detta;

Idag fyller min lillebror Leonard 20 år!
Grattis på födelsedagen!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar