12 mars 2012

Veckans "To do- list"

Efter några dagar med hosta och feber är Casper idag tillbaka på förskolan, skönt för mig som då kan ta dagen lite i mitt eget tempo. För även om en så liten är sjuk har han ju all energi kvar och kör på nästan helt som vanligt.

Helgen ägnade vi till att gratulera min man som fyllde 28 i lördags och besök får hans och min familj kom förbi för att fika och gratulera. Mysigt!
Söndagen blev en slappar dag, förmiddagen hände inte mycket mer än att vi tog oss ut till gården en liten stund innan lunch. Senare på eftermiddagen åkte vi hem till mina föräldrar som bjöd på våfflor, mums!

Idag går jag in i vecka 32 vilket innebär att det nu bara är 8 veckor kvar tills våran lilla guldklimp ska anlända.Oj,oj vad det börjar bli spännande nu! Men trots längtan finns det mycket som jag vill och måste få gjort innan dess. PACKA! Detta innebär att det är bara 6 veckor kvar tills vi får nycklarna till nya lägenheten och 7 veckor kvar till vårat utsatta flyttdatum. Hej å hå!

Så för att jag inte ska få en sådan där hemsk panik och stresskänsla gör jag mina "To do - list" så kan jag beta av en sak i taget. Så denna veckans "to do- list" ser ut så här;


  • Besöka Caspers troligen nya förskola (idag kl.10.00)
  • Ansöka om ny förskoleplats till Casper inför hösten
  • Allt som går att packa ner i kontoret ska hamna i lådor samt bokhyllor och hyllor ska monteras ner.
  • Akvariumet ska rensat så att fiskarna kan bli matade igen (för mycket växter just nu)
  • Fixa en födelsedagspresent till min minsta lillebror som fyller 20 år på fredag
  • TA DET LUGNT OCH VILA!
Den sista punkten kommer ju självklart genomsyra hela veckan, jag gör ju bara det som jag orkar med. Tyvärr får ju kroppen styra hela dagarna med hur mycket jag kan göra. Tänker också försöka njuta av solen en stund idag om den fortfarande lysser där vid lunch tiden då jag faktiskt har den på balkongen.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar