27 apr. 2012

Barnmorskan gissar...

Igår var jag återigen hos min barnmorska för att kolla mitt blodtryck och för att se om det börjat bildas någon äggvita i urinet. Hurra! Allt såg så fint ut och inga tecken än så länge. Känns så himla skönt. Lyxsen med att få komma en gång i veckan är ju att jag får höra hjärtljudet mycket oftare än vad jag hade fått annars, normalt går man ju bara varannan vecka.

Jag bad barnmorskan gissa igår också. Men något kön ville hon inte ge sig på att gissa, "sånt där kan jag inte se" säger hon till mig. Frågade också vad hon tror att den lille kan ta och väga när den kommer ut och där gissade hon på att den är nog i samma storlek som Casper var (han vägde 3860g).

Har du gissat?
Om inte gör det här på högersidan.
Vem ligger i magen? En pojke eller en flicka?

Idag får vi äntligen våra nycklar till lägenheten. Känns helt fantastiskt! Efter att vi gjort en städbesiktning och kollat att allt fungerar så som mirko, spis, kyl och frys och sagt tack och hej till säljaren så ska vi njuta av vår första fika i lägenheten. I helgen blir det att hänga lite på nya gården och i nya lägenheten för Caspers skull och nästa helg går flyttlasset.

Min lilla bebis där inne får mer än gärna ligga kvar i magen tills vi flyttat över allt. Det sämst tillfället för värkarna att komma skulle vara nästa lördag när mannen står och hämtar hyr lastbilen (vilket förövrigt min svärfar sätter hundra kr på att den gör, vilket stöd!) Nä, värkarna kan få börja smått den 6:e och så födds den lille den 7:e helt perfekt!

Nu blir det att fixa här hemma med de som ska med till lägenheten redan idag innan jag ska hämta upp både son och man innan kl 3. Sen måste jag klämma in lite vila någon stans annars orkar jag aldrig med denna dag.

Ha en fin fin dag!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar