10 apr. 2012

Vår påskledighet

Vilka underbara dagar vi haft nu över påsk. En massa mys och bus, vilket fick mig att längta ännu mer till att bebisen är ute och jag kan få tillbaka lite av min rörlighet och energi. Men trots att min fogglossning blivit värre de  senaste veckan har det varit en helt fantastiskt ledighet.

Fredagen ägnade vi förmiddagen till att slappa inomhus (snön bara vräkte ner så ut ville vi faktiskt inte). Vid halv tre tiden kom min kära bror över och Casper utnyttjade honom till max, här skulle lekas och läsas en massa böcker. Efter mycket bus, god middag och efterrätt blev klockan snart mycket och Ludde åkte hem och vi gick till sängs.

Lördagen blev det att ställa klockan för då skulle vi hämta upp Caspers farmor och faster vid stationen halv tio och sen vidare till IcaMaxi för att handla in mat (som vi gör varje lördag).  Plötsligt fick vi veta att också farbror var med och då blev det genast ett problem, sittplatserna i bilen räckte inte till. Det hela sluta med att jag, Casper och farmor åkte och handla mat medan de andra gick hem från stationen. Trevligt för mig att få lite egen tid med svärmor. Hemma igen blev det lunch och efter det gick Casper och jag in och sov medan de andra tog sig en långpromenad (vilket jag var super avis på, vill också kunna gå långa sköna promenader).

På eftermiddagen hann vi med en liten utevistelse för mig och Casper också så även vi fick oss en nypa luft. Fram emot halv sex tiden åkte faster och farbror tillbaka hem till Stockholm medan farmor stannade kvar över natten. Middagen blev en god hemmagjord pizza. På kvällen blev de en film och häng i soffan, skönt!

Söndagen blev helgens mest segaste dag tror jag. Jag hade fruktansvärt ont och Magnus var super seg, vi kunde till och med märka på Casper att han var helt slut, inte alls samma energiska energi som han brukar även om han nu hade energi. Farmor och han gick ut en sväng på gården och lekte medan vi föräldrar fortsate slappandet här inne. Tydligen var det extremt halt i leran ute på gården och farmor kom in som en lerinpackning från topp till tå då hon halkat framlänges, Casper var ändå skapligt ren.

Efter att farmor åkt hem vid fyra tiden fick jag ett litet mindre ryck. Tre flyttkartonger blev packade och jag kunde stilla mina stressnerver en del. Det är inte långt kvar nu...

Måndagen gick i energins tecken tror jag. Casper hade återigen fått tillbaka sina super krafter och bestämde sig för att sista dagen ledig ska vi utnyttja till max så då kan man inte ta sovmorgon. Vid fem på morgonen började han vakna till, halv sex gick jag på toaletten och klockan sex gick Casper upp och det var bara att följa med. Pappa fick ligga kvar och grisa ända fram till nio medan jag och Casper åt frukost och tog det lite så där lagom lugnt. Efter lunchen och vilan åkte vi iväg och tvätta bilen sen hem till mina föräldrar för att byta till sommardäck, städa bilen invändigt samt sätta i spädbarnsbilstolen och flytta Caspers stol till baksättet. Jag gjorde ju inget av detta såklart utan min fina man var så duktig och styrde med detta, fick lite hjälp av min pappa också såklart.

Tisdag, idag vilket för övrigt känns som en måndag, blir så fel när man är ledig så här. Jag har inget planerat mer än att jag måste ringa till placeringsenheten angående Caspers nya förskoleplats och säga att vi tackar ja. Sen ska jag se om jag orkar rensa lite bland fiskarna så att man kan mata dem igen det har nu växt igen med alla växter så mat har dem inte fått på ett tag. Annars blir det nog en väldigt lugn dag för mig, ska passa på att vila och kanske till och med sova en del under dagen.

Nästa långledigt blir vid valborg och då har vi dessutom nycklarna till vår nya lägenhet och jag har inte många dagar kvar till det beräknade födelsedagen - Hurra!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar