24 apr. 2012

När magen är borta ska jag...

Finns mycket att längta till, men under sömnlösa nätter tänker man nog lite mer. Jo, nattens sömn har inte varit på topp då värken i höften varit för stark och verkligen ingen ställning i sängen var bekväm. Då ligger man och funderar på oviktiga saker och i natt var det saker som jag vill göra när magen inte är i vägen och smärtan en minne blott.

Detta är saker som jag längtar till att få göra när min lilla skatt kommit ut;

  • Raka benen; Nu är det helt omöjligt och jag tänker inte ens försöka
  • Måla tånaglarna; Att bara kunna få se fötterna när man står upp skulle kännas fint.
  • Ligga på mage; Totalt omöjligt just nu
  • Ligga på rygg; Just nu trycker barnet för mycket på lungorna så det känns som man inte får någon luft
  • Gå en skön promenad; Tänk att bara få röra på sig, vilken lycka.
  • Känna att kläderna sitter lite bättre; Nu ser man ju ut som ett vandrande hus, inget är snyggt som man har på sig.
  • Kunna duscha en längre stund utan att känna att man nästan svimmar; Jag har lärt mig att vila efter ett träningspass i duschen.
  • Kunna krama min man; Att han verkligen kan hålla om mig, är för stor nu för att han ska nå runt.
  • Leka alla vilda lekar med min son; Nu kommer jag inte ens ner till golvet och krypa runt med honom är en omöjlighet.
  • Kunna dricka ett glas gott rött vin till maten; Det ska bli gott till den grillade maten
  • Påbörja min viktnedgång till bröllopsvikten; Har både Caspers och bebbens gravidkilon att ta tag i efter förlossningen.

Det finns säker ännu fler saker som jag just nu längtar till att kunna göra när jag har min kropp för mig själv igen, men kommer inte på dem just nu. 

Det är verkligen en lycka och förmån att kunna få barn
(tänker på alla er som måste kämpa för denna gåva)
men det är dock inte en dans på rosor under dessa 9 månader.
Men oj, vilken fin belöning jag får efteråt!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar