23 apr. 2012

Tillbaks...

Då är det måndag igen! Efter en hel vecka med feber är Casper äntligen frisk och tillbaka på förskolan, trodde ett tag att den inte alls skulle ge med sig men i helgen så vände det äntligen och igår var han sitt gamla busiga jag på riktigt igen.

Trots att veckan handlade mest om överleva dagen för min del hände det dock en del spännande och roliga saker förra veckan. På tisdagen träffade jag och M kuratorn hos barnmorskan och fick en rundtur på förlossningen och bb-avdelningen. Kändes super skönt att få se hur det såg ut, även om det är väldigt snarlikt på alla sjukhus i Sverige. Men de gjorde mig lugnare och mer förbered inför förlossningen. M fick också en del tips på vad han skulle förtydliga extra när vi väl ringer in och kommer in, som bland annat att läsa min journal extra tydligt. Känner mig lugn och redo!

I fredags var det en del roliga saker som hände. Jag hade först tid hos barnmorskan och där såg allt strålande bra ut, har inga som helt tecken på någon havandeskapsförgiftning än och det känns så otroligt skönt. Hoppas nu på att det inte vänder under de sista veckorna.
Efter det sen blev det av till mäklaren för att slutföra affären på lägenheten. Där gick allt hur smidigt som helt så nu äger vi en lägenhet, får nycklarna på fredag är så himla spänd.

Helgen ägnade vi till en massa mys och en del packande av saker. Inte mycket kvar att packa ner nu och det börjar bli lite tomt på våra väggar. Om allt blir som planerat så har vi nu bara två veckor kvar innan vi köra flyttlasset till nya lyan. Planen är att den 6:e maj så äter vi vår första frukost i vårt nya hem!

Igår packade jag klart bb-väskan så nu är det fritt fram för den lille. Har börjat få rätt många sammandragningar/förvärkar den senaste dagarna och kände att nu måste alla små förberedelser vara klara ifall att. Men en vecka till får h*n gärna stanna där inne till sen så är det bara fritt fram, inga problem.

Men idag blir det inte många knop gjorda. Jag ska bara pyssla om mig själv genom att vila och sova en skvätt. Behöver samla på mig nya krafter efter veckan som varit.
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar